TUI

De reisonderneming TUI Nederland is marktleider in Nederland en onder het motto ‘more than a smile’ is hun aanbod via winkels, telefoon en internet zeer ruim.

TUI is één van de oudste Nederlandse reismerken en is marktleider in de Nederlandse reisbranche. De drie letters van TUI (Touristik Union International) vormen hun beeldmerk, de glimlach. Hun motto is ‘more than a smile’. Als merkbelofte hanteert TUI Nederland: ‘zo wil ik het’. Volgens eigen zeggen worden hun vakanties altijd scherp geprijsd. TUI is aangesloten bij de gebruikelijke reis- en garantie-organisaties als ANVR en Stichting Garantiefonds Reisgelden. De touroperator TUI is de grootste reisonderneming in Nederland die niet alleen in haar winkels (130 stuks), maar ook via internet en de telefoon reizen verkoopt. Het brede aanbod is thematisch over een aantal brochures verspreid, te weten: All -Inclusive, Kids & Familie, Vakantieparken, Zon & Strand, Tropische Stranden, Auto Europa, Fietsvakanties, Vaarvakanties, Zeilvakanties, Kampeervakanties, Rondreizen, Wintersport, Winterwereld en Tijd voor elkaar. Ook op de website is het volledige aanbod te vinden en via zoekcriteria kunt u gemakkelijk een overzicht krijgen van voor u interessante reizen. De hoofdindeling van de website is: Zonvakantie, Verre reizen, Stedentrip, Autovakantie, Wintersport, Rondreis, Alle vakanties. U kunt onder meer zoeken op: type accommodatie, faciliteiten en ligging. Hun website biedt u volgens Arke toegang tot het grootste realtime boekbare reisaanbod aan pakketreizen in Nederland. De vliegmaatschappij TUIfly (voorheen ArkeFly) onderhoudt verbinding met ruim 50 bestemmingen voor zonvakanties. Via TUI kunt u ook zaken regelen als uw reis- en annuleringsverzekering, autohuur en visa. Ook hebben zij tips en bieden zij service voor een relaxte start van de vakantie en een onbezorgde vlucht. Zowel TUI als TUIfly voeren een duurzaam toerismebeleid: ‘Buy green, Sell green, Share green & Be green’.